Monday, July 6, 2009

Matric Career


..My Bossy Bos..



Discussion??


or Argument??

The story of a bright secretary begin.haha.
Waktu tu tengah Kuliah Kemahiran Dinamika.Tengah Cik Sherliza berceramah kat depan tu,tiba2 dye panggil Abu,ketua praktikum aku.
"Abu,OO Abu,nanti kamu pilih tiga orang pergi mesyuarat amali KD "
"kat mane cikgu?"Abu pon pelik.ade amali juga ke..
"haa,dekat DK2,Selase malam ye"
Selasa, 2030 pm..
Waktu tu belum semua da datang.aku amek sit kat line 3 second dari hujung.x lame kemudian,Bibi pon sampai.Adoyai,tetibe blakang tu,aku nampak si dia.haha2.pkai baju tshirt rasmi kolej.
"Erk??skema nyer mamat ni..malam2 pon nk pkai cmtu"haha.pape la.
2045,Encik Muhammad merangkap ketua unit KD arahkan kami duduk dengan group masing2.Hayat aku,Hayat 2 dicombinekan dengan Fizikal 4.Amali kami kene buat Pertandingan Sajak dan Pidato.Tapi sebelum tu kene pilih Pengarah dan Timbalan Pengarah Projek.so,undi pon diadakan.
heheh..Bibi da pandang aku,aku da pandang Bibi.Dye paham sangat ape aku nak dye buat.
Pencalonan pon dimulakan.Sebab nak cepatkan mase,cikgu amek calon ramai2.nanti susun la.Mule2 Abu angkat tangan.
"Cikgu,saye nak cadangkan Amirul Hafiz"..eh..cepat gle..
aku pon pandang sbela kat Bibi.Tapi Bibi xde.weyh,mane la plak pegi minah ni..Aku pandang atas,Bibi dah berdiri.
"Cikgu,saya cadangkan Siti Nur Hajar"
amboi,penuh semangat dye jerit name aku..haha3..Dus,..time tu jantung dah melompat ke anak tekak da..laju gle..Macam berjanji2 plak ngan Abu si Bibi ni ble Abu angkat tangan lagi skali n...
"Cikgu,cadangan ditutup"..aku dah x terkate.Bibi dengan selambe badaknyer..
"Hajar,beres!".and the rest is history..
erm..macam tu la kejadian malam selase tu.dengan mandat yang diberi,Saudara Amirul Hafiz tu jadi la Pengarah Projek,dan dibantu oleh Saudara Khairool..haha3 mesti korang ingat aku jadi Timbalan kan..x la..sebab kitorang same2 budak Hayat,cikgu sruh pilih sorang budak Fizikal bagi adil.So jadila aku,Siti Nur Hajar, si setiusaha.
Memang busy lepas dapat 'career' ni.hehe2.bos aku memang bos sejati.BOSSY!.kih3.tapi,xpe..dye ni senang mintak tolong..sruh je la pape,dye bwt punyer.Aku panggil dye Hafiz.senang.pendek.
Jadi s/u,aku memang banyak kne taip.aiyo..dah la cam siput bab menaip2 ni..tapi,ak x risau.sket pon x..ha3..ak buli la bos aku tu..senang je..dye taip laju..tp x slaju ayah la..haha..sempat gi tu.
Jujur,from da bottom of my heart..ak ske buat keje ni..suke sgt..knape??
RAHSIA..
tiap2 minggu,slalu nyer hari rabu,kitorang mesti pergi unit.bincang dengan cikgu..macam2..plus,cikgu KD best2..ak da ngam da..pelik..sebab ak x penah rase ngam macam tu dengan cikgu lame aku..haha
Aku harap sgt jawatan yang aku pegang ni x menyusahkan sesape,tapi lagi menyenangkan sesape tu..aku x nak jadi x-factor yang rosakkan amali kami bile aku x buat keje dengan baek.
Bak kate bos ak,"marilah kita fikirkan cara terbaik untuk melancarkan majlis yang kita rancang ni sebaik-baiknya."ceh..dye taw arah je..ble la kate camtu..hehe3..bos,jgn marah..
Aku taw amali kami akan jadi yang terbaik!...yay..semangat!!



No comments:

Post a Comment